lu.se

Datavetenskap

Lunds Tekniska Högskola

Denna sida på svenska This page in English

Ekonomisk ersättning vid köp av tjänste-App etc.

Hur man gör för att få ersättning för programvara till sin tjänstetelefon eller LU-dator

(Detta förutsätter att man redan har en jobb-identitet hos Apple / Microsoft / Google etc. Se Förmånsbeskattning)

För att stävja missbruk skall alla app-köp vara godkända från de som skall betala!!

Ersättning

När du har handlat det du skall gör du enligt följande för att få ersättning:

  1. Logga in i Primula: https://primweb.adm.lu.se/
  2. Gå till ”Mina sidor” och sedan ”Resor/utlägg”
  3. Formulär: endast resor/utlägg
  4. Välj anställning
  5. Hantera kontering
    På popupmenyn för utlägg välj ”Varor köpta i samband med fältresa/dyl” (!)
    Glöm inte att moms-fältet skall fyllas i med 0 kr!
    Man kan spara sin kontering till framtida bruk!
  6. Beskriv utlägg
  7. Lägg in utlägget / utläggen
  8. Klicka ”Beräkna”
  9. Rulla längst ner och klicka på ”Hämta”. Då dyker ”resa_utlagg1 (doc)” upp och ladda ner det genom att klicka på den.
    Skriv ut detta papper och skriv under
  10. Klicka ”Skicka”
  11. Skriv ut kvitton
  12. Skriv ett mail till din lokala ekonom och motivera varför du behöver detta program
  13. Gå med kvittot och dokumentet från punkt 9 till denne eller samla dem i en plastficka och lägg i facket ”Ekonomiärenden” i postrummet

Även om man kan söka efter sina ärenden i Primula så är det en god idé att själv föra bok över vad man gör och skriva upp ärendenummer, datum, kostnader, vad och varifrån man handlar.

Betalningen

Du kan betala dessa programvaror med vilket kreditkort du vill, men det kan vara en god idé att skaffa ett ”LU betalkort”, d.v.s. ett EuroCard/MasterCard som LU står för årsavgiften för. 

Gör så här för att skaffa det:

  1. Skaffa ett ”betalkort”: http://www3.lu.se/pers/Blanketter/ans_privatkort081210.pdf
    Det tar några dagar innan kortet kommer hem till dig (och inte till jobbet)
  2. Aktivera kortet så att det går att handla med.
    Normalt sker detta när man använder kortet tillsammans med pinkoden i en affär, men det kan också göras via webben eller genom att ringa kundtjänst (numret finns nedan)
  3. Skaffa konto för kortet på webben: https://secure.eurocard.se/nis/m/ecse/external/t/login/index så att du kan se vad som händer på kontot
  4. Tips! Skaffa Eurocard-App till din telefon: http://www.eurocard.se/Privat/Anvanda-kortet/Full-kontroll/Ladda-ned-var-nya-Eurocard-app/. Men den kan du se vad som händer på kontot även från din smarta telefon

Eurocard kundtjänst: 08 - 14 67 37