lunduniversity.lu.se

Computer Science

Faculty of Engineering, LTH

Denna sida på svenska This page in English

Master Thesis

Denna sida på svenska This page in English

Thesis pdf links on LUP.


Elmer Dellson
Dynamisk lambertsk global belysning genom sonder och ytelement [2023-06-28]

Nils Olén
Förbättring av satellitbilder med hjälp av super-resolution [2023-06-27]

Gustav Klotz, Kristina Patrikson
Scene analysis to improve artificial training data [2023-06-20]

Lukas Mattsson
Simulating optical depth for participating media using ray tracing [2022-10-20]

Tove Thunborg, Ellen Åström
Filtrering av reflektioner i domekameror med hjälp av neurala nätverk [2022-06-09]

Charlie Mrad
Bildförstoring för strålspårad fovearad rendering [2022-06-20]

Nicki Berlin
Relational mapping of cameras in a system

Daniel Pendse, Gustav Sjölin
Grafisk Overlay Baserad på Webteknologier för live stream [2022-01-07]

Linus Jacobson
Tom Hansson, Kalle Andersson
Prestandaoptimeringar för fovea-styrd strålspårning i realtid [2020-11-16]

Sebastian Hegardt
Automatisk optimering av matematiskt genererade texturer [2021-01-26]

Johan Pettersson
Realtidsrendering och -dynamik av moln i glesa voxelträd [2020-06-23]

Olle Alvin
Rendering av fonter oberoende av upplösning i spel och 3D-applikationer [2020-04-04]

Niklas Lundström
Global Illumination i realtid med hjälp av hårdvaruaccelererad strålspårning [2019-10-28]

Pontus Ebelin
Generering av artificiell träningsdata för deep learning [2018-08-26]

Daniel Cheveyo, Arvid Carlman
Automatiserad klassifikation av grafiska artefakter inom 3D-grafik [2018-06-14]

Einar Nordengren
Procedurell generering av spelinnehåll [2018-06-13]

Christian Alexander Oliveros Labrador
Improved Sampling for Temporal Anti-Aliasing [2018-06-05]

Fredric Berg, Patrik Olsson
Filtrerad Path-tracing med Halide [2018-12-04]

Tobias Elinder
Procedurell Generering av Sömlösa Städer [2017-11-12]

Mikaela Karlsson
Fysiskt baserad vattenrendering [2017-10-23]

Mattias Simonsson
Realtidsreflektioner med djup G-buffert [2016-08-24]

Shan Senanayake, Fredrik Paulsson
En kvantitativ undersökning och förslag av cache policies i mobila GPUer [2016-06-08]

Rikard Olajos
Realtidsrendering av volymetriska moln [2016-10-05]

Harald Nordgren
Guidad omkodning för nästa generations videokodning (HEVC) [2016-04-20]

Jakob Folkesson
Monoskopisk rendering i fjärran med stereoskopisk VR-display [2018-07-05]

Erik Nossborn
Massivt parallell BVH-konstruktion med hjälp av miniträd [2016-06-19]

Victor Strömberg
Realtidsrendering av volymer med hjälp av ett glest voxelträd [2015-09-11]

Vilhelm Roxling, Axel Goteman
GPU-användning för funktioner och kontakthantering i Modelica [2015-09-15]

Vilhelm Andersson Sturén, Sebastian Hindefelt
Snabb GPU Accelerated Stereo Correspondence [2015-05-18]

Isak Lindbäck
Rendera ljus och skuggor för transparenta objekt [2015-04-14]

Robin Somers
Global Parallell Adaptive Wavelet Rendering [2015-03-29]

Filip Nilsson
Realtidsreflektioner och refraktioner med glesa voxelträd [2015-05-11]

Daniel Wechsler Edenbrandt
Oguz Taskin
Kompression av ytdata på dynamiska topologier [2019-06-12]

Gustaf Waldemarson
Rasmus Persson
Filip Karlsson
Jämförelse av strömförbrukning av partikelsystem i OpenGL ES [2014-09-02]

Einar Holst
Real-time global illumination using form factor probes

Tobias Gröneng
Ray sorting for real-time ray tracing

Alexander Toresson
Emil Seo, Christofer Malmberg
Tom Carlsson
Using raytracing for real-time graphical effects

Fredrik Larsson
John David Olovsson
Cem Eliyürekli
Ocklusionsutgallring

Oskar Gustafsson
Kristofer Carlberg
Joel Klevnäs Klang
Comparing performance on different vendor GPU Architectures

Henrik Montan, Martin Månsson
Filip Olsson
Juan Manuel Martinez Garcia
Rasmus Barringer
Tobias Lindberg
Markus Arvidsson
Erik Bäckström, Kristian Sylwander
Brady Ledger
Minimera ljusläckage i realtidsfotosplatting [2019-10-04]

Simon Johansson
Utvärdering av Deep Learning metoder för HDR [2018-09-12]

Page Manager:
Page Manager: